ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1. VERKOPER
LA LA LAMA (verder wordt naar LA LA LAMA verwezen als zijnde de ‘Verkoper’) is ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO) onder het nummer 0867.204.348. Het BTW nummer is BE 0867.204.348.

ARTIKEL 2. VERKOOPSOVEREENKOMST
De verkoopsovereenkomst komt tot stand tussen LA LA LAMA (de ‘Verkoper’) en de meerderjarige opdrachtgever (de ‘Koper’), op het ogenblik dat de orderbevestiging bij de opdrachtgever op het scherm verschijnt. Ieder die een bestelling plaatst bij de ‘Verkoper’, verklaart zich akkoord met deze verkoopsvoorwaarden.
Het elektronisch bewijs (bijvoorbeeld : e-mail, backups, …) wordt door alle betrokken partijen aanvaard binnen het kader van de verkoopsovereenkomsten en relaties.

ARTIKEL 3. BESTELLING
Door een bestelling bij de ‘Verkoper’ te plaatsen geef je te kennen akkoord te gaan met de verkoops-, leverings- en betalingsvoorwaarden.
“De Verkoper behoudt het recht om bestellingen, een gedeelte van de bestellingen of klanten te weigeren of een bestelling onvolledig te leveren. Voor niet-geleverde producten zal de Koper hierover een mail ontvangen van de Verkoper. Te veel betaalde producten worden desgevallend terugbetaald. De Verkoper is slechts gebonden aan een bestelling nadat de Verkoper bevestigd heeft of nadat de Verkoper met de uitvoering begonnen is.
Bij het plaatsen van de bestelling deelt de Koper zijn naam, adresgegevens en betaalinformatie mee. De Koper garandeert dat deze door hem meegedeelde gegevens waarheidsgetrouw zijn.”

ARTIKEL 4. PRIJZEN EN PRODUCTINFORMATIE
Al onze prijzen zijn in Euro, inclusief 21% BTW, exclusief verzendingskosten. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders is aangegeven. Verzendingskosten worden duidelijk apart aangegeven. Voor een bestelling gelden altijd de prijs en de actie die op het moment van bestelling worden vermeld. De ‘Verkoper’ houdt zich het recht voor de prijzen van de producten en de productinformatie te wijzigen en te corrigeren. Indien korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er geen aanspraak worden gemaakt op terugbetaling van het prijsverschil. Aanbiedingen zijn slechts geldig zolang de voorraad strekt en/of gedurende de daarvoor aangegeven looptijd.
De ‘Verkoper’ tracht de productomschrijvingen en het fotomateriaal zo duidelijk en correct mogelijk te maken. Informatie over de artikelen (bijvoorbeeld maten en materialen), betreft altijd indicatieve informatie en kleurschakeringen op de foto kunnen licht afwijken van echte kleuren. Wanneer artikelen kleiner of groter tailleren dan gewoonlijk, wordt dit in de mate van het mogelijke op de site vermeld. De Koper kan steeds bijkomende uitleg krijgen over het aanbod door de Verkoper te contacteren. De Verkoper kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de gevolgen van het gebruik van de gekochte producten.

ARTIKEL 5. BETALING
De Verkoper vraagt om de betaling binnen 5 dagen na de bestelling te voldoen. Indien de Verkoper geen betaling binnen deze 5 dagen ontvangt, heeft de Verkoper het recht de bestelling te annuleren. Producten worden slechts geleverd wanneer de betaling volledig werd voldaan. De ‘Verkoper’ werkt voor een veilige betaalomgeving samen met partner Mollie. Dit betaalplatform is geïntegreerd in de LA LA LAMA webshop. Betaling kan gebeuren via creditcard (Visa of Mastercard), via Bancontact/Mister Cash of door middel van bankoverschrijving. Meer informatie over Mollie kan je vinden op www.mollie.be.
5.1. Visa/Mastercard
Een betaling met kredietkaart (Visa of Mastercard) is kosteloos voor de klant en snel. De betaling wordt onmiddellijk geregistreerd en wij kunnen de bestelling dan ook meteen verzenden.
5.2. Betaling via Bancontact/Mister Cash
Er kan eveneens worden betaald door middel van een Bancontact of Mister Cash kaart. Je wordt vanaf onze site doorverwezen naar de site van Mollie, waar je je gegevens kan ingeven. De som wordt meteen van je rekening afgehaald en de ‘Verkoper’ kan meteen beginnen met je pakje verzendklaar te maken.

ARTIKEL 6. LEVERING & VERZENDING
6.1. Levering
De ‘Verkoper’ tracht een zo snel mogelijke levering te verzekeren. In 6.2 Leveringstermijn trachten we een indicatie te geven van onze levertermijnen. Deze termijnen zijn echter indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven. De ‘Verkoper’ kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen die worden opgelopen, buiten de wil van de ‘Verkoper’ om.
De ‘Koper’ bezorgt aan de ‘Verkoper’ het leveringsadres. Indien dit adres foutief blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de ‘Koper’ en kunnen er extra kosten worden aangerekend.
In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de ‘Koper’ betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding.
6.2. Leveringstermijn
Voor België: zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje, met behulp van Bpost. Je ontvangt van Bpost meteen een e-mail met daarin een volgnummer of barcodenummer, aan de hand waarvan je het pakje kan volgen en eventueel kan ingrijpen in het leverproces. Het pakje wordt door de postbode aan huis of in het door u gekozen afhaalpunt/pakjesautomaat afgeleverd, normaal binnen de 24u na verzending van je pakje.
Kiest u voor een levering aan huis, en bent u niet aanwezig op het tijdstip van deze aflevering, kan u een 2de aanbieding aanvragen via de website van Bpost. Is er niemand thuis wanneer Bpost je pakje komt leveren? Laat Bpost gerust weten waar je volgende pakjes geleverd mogen worden, als je niet thuis bent.
Wanneer u kiest voor levering in een postkantoor of postpunt kan u het pakket de volgende werkdag, na ontvangst in het Bpost netwerk, afhalen. Het pakket blijft 14 dagen beschikbaar in het door u gekozen afhaalpunt.
Opteert u voor levering in een door u gekozen pakjesautomaat kan het pakket de volgende werkdag, na ontvangst in het Bpost netwerk, vanaf 11 uur afgehaald worden. Dag en nacht! Het pakket blijft 5 dagen beschikbaar in het door u gekozen pakjesautomaat.
De ‘Verkoper’ kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij de verzending door Bpost. Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient de ‘Verkoper’ de Koper hiervan tijdig te verwittigen en heeft de Koper het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.
6.3. Voorraad
De ‘Verkoper’ probeert om steeds voldoende voorraad te voorzien en deze up-to-date te houden. Echter is het niet altijd mogelijk om alle producten steeds op voorraad te hebben en behoudt de ‘Verkoper’ het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.
6.4. Verzendingskosten
De ‘Verkoper’ behoudt zich het recht de verzendingstarieven aan te passen indien nodig. Verzendingskosten staan steeds duidelijk vermeld op uw orderbevestiging en op uw factuur.
6.4.1. België: Bestellingen vanaf 75 euro worden GRATIS verzonden. Voor een bestelling beneden dit bedrag betaalt u maximum 5,42 EURO verzendingskosten.
6.4.2. Nederland & Luxemburg: Op aanvraag via info@lalalama.be.
6.4.3. Rest van Europa: Op aanvraag via info@lalalama.be.
6.4.4. Andere: Op aanvraag via info@lalalama.be.

ARTIKEL 7. KLACHTEN EN RUILEN/RETOURNEREN VAN AANGEKOCHTE ARTIKELEN
7.1. Indien je niet tevreden bent over je aankoop of indien een artikel bij aankomst beschadigd is, dan bieden wij jou de mogelijkheid ons het artikel binnen een termijn van tien werkdagen na ontvangst van uw bestelling terug te bezorgen. Het artikel dient binnen een termijn van tien werkdagen in de originele verpakking te worden terugbezorgd, inclusief originele en aangehechte labels, in rookvrije; ongedragen en onbeschadigde staat. Dit samen met de pakbon en een ingevuld ruil- en retourformulier t.a.v. LA LA LAMA, Leentje Van Kerckhoven, Witgerstraat 33, 9310 Herdersem. Frankeren doet u met het meegeleverde retourticket. Elke retour dient aangemeld te worden via het e-mail adres retour@lalalama.be. Dit met vermelding van het desbetreffende bestelnummer. Niet aangemelde retourzendingen zullen niet worden gecrediteerd! Ondergoed, badmode alsook artikelen gekocht tijdens de soldenperiode kunnen níet geruild of geretourneerd worden.
7.2. Artikelen die ons worden terugbezorgd onder de voorwaarden zoals hierboven beschreven, worden binnen een termijn van tien werkdagen door ons terugbetaald. De verzendingskosten, door ons gemaakt, worden niet terugbetaald. Je ontvangt dus de aankoopprijs min het bedrag van de verzendingskosten. Betreft het een artikel dat verkeerdelijk werd geleverd, dan neemt de ‘Verkoper’ de kosten voor verzending op zich.
7.3. Wij behouden ons het recht voor retourzendingen te weigeren bij het vermoeden dat de artikelen reeds zijn gebruikt of bij vermoeden van schade aangebracht door schuld anders dan de ‘Verkoper’ of de leverancier van het artikel.
7.4. Wij controleren onze artikelen voor we deze versturen en zorgen voor een degelijke verpakking, de ‘Koper’ verbindt zich ertoe de bestelling te controleren bij levering. Aanvaard nooit verpakkingen die duidelijk beschadigd zijn bij het transport en controleer jouw zending onmiddellijk bij ontvangst. De ‘Verkoper’ controleert iedere zending voor ze de deur uitgaat. Indien de ‘Koper’ toch schade vaststelt aan de door de ‘Koper’ bestelde artikelen, dan vraagt de ‘Verkoper’ daarvan onmiddellijk op de hoogte gebracht te worden, indien mogelijk vraagt de ‘Verkoper’ ook een foto door te mailen van het beschadigde artikel. Gooi als ‘Koper’ nooit de postverpakking weg voor je hebt vastgesteld dat jouw zending in goede staat is en stuur nooit een reeds ontvangen pakket terug zonder de ‘Verkoper’ vooraf te contacteren.
7.5. Indien je een klacht hebt, stuur de ‘Verkoper’ dan gerust een e-mail (info@lalalama.be). Iedere klacht wordt serieus behandelt en we trachten samen tot een voldoeninggevende oplossing te komen.
7.6. Het ruilen van een artikel geldt als een nieuwe bestelling. De ‘Verkoper’ brengt dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze (nieuwe) bestelling.

ARTIKEL 8. VERZAKINGSRECHT
Je hebt als consument het recht om ons mee te delen dat je afziet van de aankoop (wettelijke bepalingen in verband met verkoop op afstand, opgenomen in de Wet van 6 april 2010), zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, moet je de goederen op eigen risico en kosten terugsturen naar de ‘Verkoper’, Leentje Van Kerckhoven, Witgerstraat 33, 9310 Herdersem.

ARTIKEL 9. COOKIES
De ‘Verkoper’ maakt gebruik van cookies. Cookies bestaan uit een standaard internet technologie die het mogelijk maakt bepaalde informatie op te slaan en te ontsluiten op het systeem van de gebruiker. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren. Iedere internetgebruiker kan zijn computer zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd. Indien uw computer geen cookies accepteert is het mogelijk dat u problemen zult ondervinden tijdens de bestelprocedure. Mocht dit het geval zijn dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen zodat wij u bestelling alsnog kunnen invoeren.
Bestellen bij de ‘Verkoper’ vereist dat je ons je klantgegevens bezorgt. de ‘Verkoper’ gebruikt deze gegevens voor de administratie van je bestelling, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen, het opvolgen van betalingen, en tot slot voor marketing en reclamedoeleinden, in zoverre dat je voor dit laatste je akkoord hebt gegeven tijdens het bestellingsproces. Je hebt ook steeds het recht om af te zien van de reclame- en marketingacties.Je gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden. Je hebt als Koper steeds recht op inzage en verbetering van deze gegevens. Op verzoek (info@lalalama.be) zal de ‘Verkoper’ je gegevens uit onze database verwijderen. Indien je vragen hebt over deze privacy statement, kan je ons gerust contacteren.

ARTIKEL 10. EIGENDOMSRECHT
De ‘Verkoper’ blijft volledig eigenaar van een verkocht artikel tot het moment waarop de koopprijs volledig is voldaan.

ARTIKEL 11. SCHEIDBAARHEID
Indien een artikel van deze voorwaarden wordt nietig verklaard, zal deze nietigheid de geldigheid van de overige artikelen niet aantasten.

ARTIKEL 12. TOEPASSELIJK RECHT
Op alle overeenkomsten tussen de ‘Verkoper’ en opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart
SUBSCRIBE NOW
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes en acties. Tevens geniet je van 10% korting op je eerstvolgende aankoop.
    INSCHRIJVEN
    ik ga akkoord met de algemene voorwaarden